OBDAM – De brandweer is zaterdagmiddag rond 16.00 uur uitgerukt naar de Burgemeester De Boerlaan in Obdam vanwege stormschade. Kort daarna werd ook een hoogwerker uit Heerhugowaard ingezet om assistentie te verlenen.

De schade bleek te zijn veroorzaakt door een blikseminslag, die zowel een boom als een schoorsteen had geraakt. De boom raakte daarbij zwaar beschadigd en is door de brandweer volledig omgezaagd om gevaarlijke situaties te voorkomen.

Ook de schoorsteen liep flinke schade op. Met behulp van de hoogwerker verwijderde de brandweer loszittende delen van het metselwerk, zodat er geen risico meer was op vallende brokstukken.