OUDKARSPEL - Verhalen. Ze gonzen door het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem. En door de glossy voor de leden van Nh1816 Verzekeringen die dit jaar in een oplage van 450.000 exemplaren verdeeld over 110 edities verschijnt. Het Nederlands Openluchtmuseum was dinsdag het podium voor de lancering van de achtste editie van ZEST Magazine. De plek waar verhalen samenkomen. En precies dat is het thema van de nieuwste editie: samen.

Ruim honderd financieel adviseurs vertellen in hun uitgave persoonlijke verhalen en kiezen voor een duidelijke positionering. 'Een positieve trend voor een persoonlijker imago van de branche', zegt commercieel manager Nh1816 Janwillem Swart.

Nh1816 werkt uitsluitend met local hero’s en helpt adviseurs deze lokale held te blijven. Daar zit een duidelijke strategie achter. Een van de middelen is ZEST Magazine. De glossy voor de leden van Coöperatie Nh1816, gemaakt met de adviseur. Zo stelt Nh1816 de local hero's in staat een eigen magazine met persoonlijke en lokale verhalen uit te brengen. Een uitdagend project, totdat je samen de mouwen opstroopt. Dan wordt het onmogelijke mogelijk. En brengen de adviseurs een eigen magazine uit met herkenbare gezichten en locaties. Persoonlijke en lokale verhalen zijn herkenbaarder voor de lezer.

Positionering

In Loods Goes, recent verbouwd tot nieuw evenementenlocatie in het museum, bood Nh1816 de adviseurs een flinke dosis inspiratie om persoonlijk zijn praktisch te maken. ‘Positionering is belangrijk voor adviseurs’, zegt commercieel manager Janwillem Swart. ‘Verzekeren gaat over vertrouwen. En vertrouwen win je door persoonlijk te zijn. Door je persoonlijk te positioneren ben je herkenbaar en sta je dichter bij de verzekerden. Een eigen magazine draagt daaraan bij. Daarom is het belangrijk om verhalen te vertellen met een lokaal en persoonlijk karakter.’

‘Koudstaalkarakter’

Een van de aanwezige adviseurs in Loods Goes is Leo Koudstaal. ‘Wat is kenmerkend voor het Koudstaalkarakter?’, vraagt Janwillem hem. ‘Dat we weten wie we aan de telefoon hebben en wie er voor onze deur staat. Wij kennen onze klanten en stellen ze bij nood direct gerust. Dit vertellen wij onze klanten, onze medewerkers en dragen wij ook via onze ZEST uit’, legt Leo Koudstaal uit.

Podium pakken

Ook Dorthe Verheijden is een van de adviseurs met een eigen editie. Ze krijgt haar eerste exemplaar uitgereikt door Mark de Niet, projectleider van ZEST Magazine. Tijdens de lancering vertelt Dorthe: ‘ZEST is een extra moment om je podium te pakken, je te laten zien, je verhaal te vertellen en een contactmoment te hebben. Onze verzekerden zijn er echt nieuwsgierig naar. En naar de ledenvoordelen die ook in ZEST staan. Het is een cadeau om te geven.’

Vertel verhalen

Dorthe is niet de enige die de mensen in Loods Goes inspireert. Dat doet ook Cor Hospes. De storyteller en contentmarketeer stipt het belang van persoonlijkheid en positionering aan. Cor: ‘Je merkverhaal moet kloppen bij alles wat je doet. Je merk is wat anderen over je zeggen. Hoe simpeler je het maakt, des te beter je wordt onthouden’.

Coöperatie Nh1816

ZEST Magazine is een uitgave van Coöperatie Nh1816. Een coöperatie die geld teruggeeft aan de maatschappij. Door samenwerkingen met maatschappelijk partners aan te gaan bijvoorbeeld. Het Nederlands Openluchtmuseum is de nieuwste partner. Dinsdag kreeg directeur Teus

Eenkhoorn

uit handen van Dorine van Basten, bestuurslid coöperatie en Cas Verhage voorzitter Stichting Goede Doelen Nh1816 symbolisch een driewieler en een donatie voor de renovatie van het Kindererf. Deze speelplek neemt bezoekers mee naar het leven op de boerderij van toen, met oude spelletjes en klusjes. Op dit moment iets te oud. De cheque draagt bij aan de vernieuwingsslag die aanstaande is.

Matdatum

Eind juni ploft ZEST Magazine op de 450 duizend deurmatten van de leden van Coöperatie Nh1816. Een magazine vol verhalen en ledenvoordelen, zoals met voordeel naar het Nederlands Openlucht museum. De plek om nieuwe herinneringen te maken, verhalen van toen te beleven én de plek waar met de lancering van ZEST een nieuw verhaal is geboren.